Nasser Khlef, šef kuhinje hotela "Hyatt Regency" - Već imam svoj sto u beogradskim kafanama

12. Oktobar 2015
Nasser Khlef, šef kuhinje hotela 'Hyatt Regency' - Već imam svoj sto u beogradskim kafanama

Kada je prvi put zakoračio u Beograd, još na aerodromu, razmišljao je da se odmah vrati u Dubai, odakle su ga, sa 40 stepeni u plusu, dočekali sneg i temperature ispod nule. Zbog toga, prvih nekoliko meseci nije voleo srpsku prestonicu, a danas godinu dana nakon toga, poželi da zauvek ostane ovde.

Abdul Nasser Khlef, iako ima samo 29 godina, prvi je čovek kuhinje hotela "Hyatt Regency Beograd". Na tu poziciju dovelo ga je više od deset godina dugo internacionalno iskustvo.

Šef Nasser, rođen je u Siriji, u gradu Hama, a prethodnih godina svoju karijeru uspešno je gradio u hotelima "Waldorf Astoria" i "Grand Hyatt" u Dubaiju. Dolazi iz porodice koja u Siriji drži čak petnaestak restorana. Svi u njegovoj užoj i široj familiji se bave kulinarstvom. Poseduju i tri fabrike sira. Šestorica ujaka imaju po nekoliko restorana u Siriji, a njegov brat ima restoran u Dubaiju.

Nasser je još kao dete shvatio da želi da se bavi ovim kreativnim zanimanjem. Zato se i uputio na studije gastronomije.

- Moja porodica poseduje nekoliko restorana i potrebni su im ljudi koji će te restorane voditi. Shvatio sam da ovaj posao ne možeš naučiti iz knjige, već samo kroz praktično iskustvo. Zato sam puno vremena proveo izučavajući porodični posao - počinje priču za "eKapiju" Nasser Khlef.

Školovao se u Siriji i Dubaiju. Siriju je napustio veoma mlad da bi se pridružio Akademiji u Emiratima.

U Beogradu i Dubaiju tržište se totalno razlikuje, smatra Khlef.

- U Beogradu morate da se borite da bi dobili goste u hotelskom restoranu, jer ovde ljudi vole da izlaze. Da, na primer, vide Beton halu, Skadarliju itd, da tamo ručaju. Na Bliskom istoku je suprotno, ljudi vole da idu u hotele i radi jela.

Iako je srpska kuhinja za njega nova, kaže da je hrana slična, jer smo i jedni i drugi bili pod uticajem Otomanskog carstva.

Na pitanje kako se tako relativno mlad nosi sa odgovornošću koja ide uz poziciju šefa kuhinje luksuznog hotela kao što je "Hyatt", kaže da on nema osećaj da radi za "Hyatt".

- Generalno, ja ne vidim svoj posao kao da radim za "Hyatt", jer osećam kao da radim u svom domu. Kada radite u "Hyatt"-u i sa ovakvim kolegama, to je kao da radite sa familijom. Na arapskom "hyatt" znači život. Ne može mnogo kompanija da se pohvali tom činjenicom. Čak sam stekao utisak i ovde i u Dubaiju da ljudi koji nekada napuste "Hyatt", često mu se opet vrate.

Dodaje da mu je najbitnije da radi sa motivisanim ljudima.

Veza sa Srbijom

- Imao sam dosta prijatelja iz Srbije u Dubaiju i svi oni su mi govorili o noćnom životu u Beogradu. Kada sam došao u decembru 2014, izašao sa aerodroma i pogledao, video sam mnogo snega. Odmah sam poželeo da se vratim. Bivši šef kuhinje koji me je sačekao pitao me je "Zašto, pa tek si 5 minuta ovde?" Samo sam rekao "Ali suviše je hladno" - priseća se naš sagovornik.

Kaže da je u prvih nekoliko meseci mrzeo Beograd, jer je sa 40 stepeni u Dubaiju, stigao na minus 14.

- Prvo sam mislio "nema šanse" da ostanem ovde, a onda sam otkrio kafane. Sada sam postao Srbin.

Iako se šef u hotelima lanca "Hyatt" menja na 2-3 godine, kako ne bi ostao učauren i usko gledao na jednu kuhinju, Nasser se nada da će u našoj zemlji ostati i duže.

Boravio je u Ukrajini, Jordanu, Turskoj, gradovima kao što su Muskat, Abu Dabi, Dubai... Želja mu je da nakon Beograda ode u Kinu, budući da to tržište smatra izazovnim. Iako smatra da "Dubai ima sve", da je postao centar svih kultura, smatra da je Kina izazov, da je to zahtevno tržište, jer "treba udovoljiti toliko velikom broju ljudi".

Karađorđeva i dunja

Khlef živi u hotelu i nema fiksno radno vreme, jer sve zavisi od toga koliko ima gostiju, koji su njihovi zahtevi. Posle posla voli da ode do nekog od beogradskih klubova. U šali kaže da ga uveče u gradu već prepoznaju.

Kaže da je u Srbiji stekao mnogo prijatelja, jer otvorenog srca prilazi ljudima. Osim Beograda, upoznao je i Zlatibor, a voli da poseti i novosadske salaše.

Sa "srpskog" menija bira karađorđevu šniclu i rakiju od dunje.

Osim maternjeg arapskog i engleskog, razume ruski, a mi slobodno možemo reći i srpski, koji uči od kako je zavoleo Beograd.

Iako dugo živi van Sirije, teško mu je zbog situacije u kojoj su se našli njegovi sunarodnici. Tim pre što njegova majka i dalje živi u Siriji. U nekoliko navrata pomagao je migrantima oko prevoda, ali je nažalost bio svedok da se ljudi drugih nacija predstavljaju kao Sirijci.

Arapske noći u Beogradu

Razgovarajući sa prijateljima o pokretanju arapskog restorana ili kluba u Beogradu, Nasser Khlef je našao kompromis i predložio hotelu "Hyatt Regency Beograd" da upravo tu organizuju "arapske večeri". Ideja je prošla tako dobro da planiraju da "arapsko veče" uz mezetluke sa tog podneblja, nargile i orijentalni ples organizuju na svake dve nedelje.

Arapska kuhinja donosi ukuse i mirise orijenta, jela su pripremljena po islamskim principima i zahtevima Halal standarda. Zahvaljujući Naseru na jelovniku restorana hotela "Hyatt Regency Beograd", sada su zastupljeni i autentični arapski mezetluci i tradicionalni specijaliteti tog podneblja, kao što su hummus, grilovani halloumi sir, Fattoush, Mashawi mushakaleh – sirijsko mešano meso, jagnjeći Shish kebab, jagnjeći kofta kebab, pileći Shish ražnjići, arapski hleb, ali i jela od morskih plodova, grilovani gambori, mullet riba i brancin u tahini sosu. Pored široke palete predjela, glavnih jela, salata i soseva, ljubitelji slatkiša imaju priliku da se zaslade orjentalnim dezertima i egzotičnim voćnim salatama.

Šef Nasser je posvećen misterioznoj veštini sjedinjavanja začina, različitih ukusa i mirisa, uz korišćenje maslinovog i susamovog ulje, kao i najrazličitijih začina: kumin, harissa, kardamom kajenski biber, šafran i naravno tahini pasta, koji jelima daju specifičan ukus i aromu.

Na početku su najviše namirnica kupovali na Bliskom istoku, a sada dobar deo pronalaze i u Beogradu, "samo ih spremaju na arapski način".